ingearoundtheworld.reismee.nl

On my way to 8 weeks of noodles and rice

On my way to 8 weeks of noodles and rice
Op dit moment zit ik met een kopje koffie lekker op Singapore airport in een enorme chillstoel te wachten op de volgende vlucht, mijn volgende avontuur, China!!
Ik heb zojuist ook nog maar even een hamburgertje gegeten... nu ben ik helemaal klaar voor 8 weken noodles en rijst :)
Precies een week geleden kwam ik aan in Mackay bij m'n zusje na een erg goede reis. De reis is altijd lang, maar met een beetje filmkijken, muziek luisteren, eten/drinken en wat hazenslaapjes, gaat de tijd toch wel redelijk snel. Heerlijk om m'n zusje na ruim 10 maanden weer te knuffelen. Het was laat toen we bij Deb thuis waren, dus na een drankje zijn we lekker gaan slapen.
De volgende ochtend werden we wakker gemaakt door Miss Elsie en Mister Jack. Jack zette gelijk z'n allergrootste glimlach op alsof we de dag ervoor nog met hem gespeeld hadden. Miss Elsie was iets voorzichtiger en stak eerst een aantal keer haar hoofdje voorzichtig om het hoekje voordat ze het bed op durfde te klimmen. Wat een praatjes heeft zij inmiddels! Ze zegt Oma en Inge, al haalt ze die ook nog wel eens door elkaar! Hahaha best raar als je "oma" genoemd wordt. En verder weet ze precies wat ze wilt. Geregeld hoor je door het huis ' stop it!' Of ' move away!' Van wie zou ze dat nu hebben?!
De daagjes in Mackay heb ik vooral genoten van de kids en deb. We hebben gezwommen, gevoetbald, geshopt, gespeeld, boekjes gelezen, gedanst op k3, gekookt, geknuffeld en vooral enorm veel gelachen en bijgekletst. Grappig dat je zo weer gewend ben om daar te zijn en dat Elsie en Jack ook zo snel weer gewend zijn. Ze zijn echt allebei zo grappig! Elsie zo'n heerlijk eigenwijs blond krullenbolletje en Jack zo'n enorme knapperd en een echte kroelbeer met z'n mooie grote ogen. Jack begint ook een beetje te praten en zegt steeds meer woordjes. Ook loopt (waggelt) hij inmiddels ook het hele huis door met z'n armpjes in de lucht.
Op 1 november is het een speciale dag in Australië, the Melbourne Cup day. Overal in het land zijn er dan verschillende paardenraces waar iedereen op de winnende paarden gaat bieden. In Melbourne zijn de belangrijkste races. Verder is iedereen enorm opgetut en zijn de dames verplicht om een fascianator te dragen. Dit is een bloem, hoedje of een ander versiersel op je hoofd. Ja, ook ik heb hieraan moeten geloven.....
Ik was erg benieuwd hoe zo'n dag zou gaan, dus ik had Deb gecharterd om met me mee te gaan. Wat hebben we een lol gehad! Zo leuk om al die mensen helemaal opgetut te zien! De ene creatie was nog groter en mooier dan de andere. We hadden eigenlijk gewone entreetickets gekocht, maar Deb wordt hier al een echte local en kwam uiteraard weer bekenden tegen. Die bekenden hadden heel toevallig 2 vip-tickets op, dus hoppaaaaa die waren voor ons! Vip-tickets betekende, onbeperkt drankjes, uitgebreid lunchbuffet en goed zicht op de paardenraces !! Pete had min of meer uitgelegd hoe we moesten bieden op de paarden, maar we snapten het niet helemaal, dus hebben toen onze eigen strategie maar bedacht. Andddd that went pretty well! We hebben gewoon 2 races gewonnen. Cashen!!!
Na de Melbourne Cup hebben we nog met Debs vriendinnen in de stad gegeten en toen waren we moe :)
En toen was het alweer donderdag en stond mijn vlucht gepland richting China. Op de een of andere manier heb ik altijd enorm veel aanspraak... mischien omdat ik alleen reis of omdat ik zo'n open gezicht heb.. maar soms komt dit echt niet uit. In m'n vlucht van Brisbane naar Singapore zat ik naast een man die echt de hele tijd wilde kletsen. Hij praatte zelfs tegen me als ik film aan het kijken was en oordopjes in had... dus ik hoop dat bij m'n volgende vlucht een rustiger iemand naast me heb....
Ik ga nu het vliegtuig in!
Liefs,
Inge

Reacties

Reacties

Deb

Fijn te horen dat je reis goes gaat. Tot over een par weekjes! Dikke kus van je nichtje & neefje xxx

jennie

Hoi Inge, super leuk verhaal, fijn om te horen dat je er van geniet! dikke knuffel van mij

Joop en Conny

Heel goede reis verder, pas goed op je zelf dikke kus van ons

Michelle

Ik ben begonnen met het kijken van de foto's maar nu ik je verhaal gelezen heb begrijp ik waarom jullie er zo opgetut uitzagen. Lijkt me een hele belevenis! En dan nog winnen ook door het juiste paard te kiezen, hoe grappig is dat..
Leuk om te lezen hoe heerlijk vertrouwd het was bij je zus, dat voelt over paar weekjes vast weer als thuiskomen. Nu lekker genieten in China! Dikke knuffel

Gonneke

Lieverd, ga er een mooie tijd van maken!
Ben heel benieuwd naar alles wat je
gaat mee maken.
Take care, have a lot of fun and we ll
see you at Christmas!
Xxxxxxxx

Angelique

Leuk, leuk, leuk!! Je schrijft zo gezellig! Gaaf van die paardenrennen jôh, wanneer maak je dat nou mee?? Ben heel benieuwd naar het vervolg... goede reis!! X

Ron Trooster

Wat een leuk verhaal en goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad bij je zus en haar kinderen. Heel veel plezier in China!

Mira

Klinkt allemaal erg leuk. Veel plezier in China. Geniet ervan!

Hanny

Haha grappig omschreven hoe Elsie en Jack reageerden, maar wel een opstekertje voor je moeder dat ze het even niet meer wisten? ;-) Kijk uit naar je volgende verhalen. Inge. Geniet vooral "Carpe Diem" dat is zoooo lekker! ;-) Ik zit alweer in de running, misschien kunnen we van jou een suggestie krijgen voor óns volgend avontuur...over 1 a 1,5 jaar schat ik in :-) Veel plezier en dikke kusss...geniet van de noodles en rice xxx

Michel

Hoi Inge,

Leuk verhaal.
Veel plezier in China. Maar dat zal zeker lukken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!