ingearoundtheworld.reismee.nl

Tempels, tuktuks, pingpongshows and finally home sweet home!

Tempels, tuktuks, pingpongshows and finally home sweet home!

En dan ben je opeens in Bangkok... Wat een drukte, hitte, chaos... Maar ook dit heeft z'n charme!! Aangekomen op de luchthaven stap je in een taxi met een chauffeur die geen eens Engels spreekt, uiteindelijk moet je ook nog de tol betalen van de luchthaven en de snelweg... Het klinkt allemaal raar, maar I guess that's the Thai way....
Voor mijn laatste paar daagjes verbleef ik in een superdeluxe hotel! Heerlijk!!!
In mijn twee daagjes heb ik best veel gezien in de stad. De eerste dag ben ik een stukje gaan wandelen. Al gauw kwam ik bij een halte van de skytrain, dit is een erg makkelijke en goedkope manier om je te verplaatsen binnen Bangkok. Ik had gehoord dat Bangkok een aantal enorme Shopping Malls heeft en ben daar met de trein heen gegaan. De shopping malls in Bangkok zijn inderdaad gigantisch!!! Ik denk dat er meer dan 1000 winkels waren, verspreid over 8 verdiepingen. De bovenste verdieping vond ik het leukst! Hier bevond zich een enorme food hall met allemaal kleine shopjes erin met verse producten. Zo had je een echte Duitse bakker met heerlijk vers brood, een echte kaasboer met allerlei kazen (zelfs Old Amsterdam!), een shopje met wel 100 verschillende smaken macarons en nog veel meer! Erg leuk om rond te lopen en natuurlijk om lekkere dingen te kopen. De verleiding om allemaal kaas te kopen kon ik gelukkig weerstaan. Nog even wachten en dan kan ik in Nederland weer alle lekkere kaas eten.
Helemaal achterin de food hall bevond zich een soort van food court (althans dat dacht ik). Bij binnenkomst kreeg ik een pasje en kon ik langs verschillende balies om eten te bestellen. Het eten werd dan op het pasje gezet en dit moest ik bij de uitgang betalen. Het viel me op dat het eten allemaal erg goedkoop was en dat de mensen die er zaten te eten allemaal bedrijfskleding aanhadden. Tijdens het eten werd ik ook door iedereen aangestaard en er kwamen zelfs mensen naar me toe of ze met me op de foto mochten... Toen begon ik het allemaal steeds vreemder te vinden en heb ik mijn eten maar snel opgegeten. Achteraf bedacht ik me dat ik waarschijnlijk beland was in een één of ander personeelsrestaurant ofzo. Maarja het eten heeft me prima gesmaakt :)
'S middags heb ik nog even heerlijk een duik genomen in het zwembad en 's avonds heb ik gerelaxed in de lobby met een boek en cocktails..
De volgende dag had ik de beroemde fietstocht geboekt bij Co van Kessel. Wat was dit leuk!! Echt iedereen die ooit in Bangkok komt en Bangkok eens vanaf de fiets wil bekijken, wil ik echt aanraden deze tocht te boeken. Tijdens de fietstocht fietsten we door Chinatown, over de food markt en door kleine straatjes en steegjes. Hierna werden de fietsen allemaal op een longtailboat gezet en voeren we ongeveer 40 min door het Venetië van het Oosten. Ook hier keek ik weer mijn ogen uit. Toen we van de boot afkwamen fietsten we opeens door allemaal rijstvelden. Opeens zo'n ander stuk van Bangkok. Na de rijstvelden werden we weer met de boot naar een ander stukje Bangkok gevaren. Toem we aankwamen kwam er een mevrouwtje voorbij die gebakken bananen aan het maken was op haar bootje. Deze mochten wij ook proeven, heerlijk! Nu vervolgden wij onze weg door een chiquere wijk van Bangkok en bezochten we een tempel met een hele grote boeddha. Er hing hier een grote bel en als je die drie keer zou luiden en een wens deed, dan zou dit je geluk brengen.. Dus wie weet ;-)
Na een zeer uitgebreide Indonesische lunch, weer een vaartochtje en een fietstocht waren we weer terug. Voor mijn gevoel was ik echt een hele dag onderweg geweest, zoveel dingen had ik gezien. Terwijl de fietstocht maar 5u had geduurd. Maar nogmaals een aanrader voor iedereen die ooit in Bangkok komt!
Na de fietstocht heb ik nog lekker geslenterd door Chinatown en ben ik weer richting het hotel gegaan met de longtailboat. Deze boten met oranje vlaggetjes kan je gewoon gebruiken als taxi alleen dan over het water. let wel goed op waar je eruit moet, want echt stoppen doet de boot niet. Je springt er eigenlijk min of meer vanaf :)) 'S middags nog een duik genomen in het zwembad en 's avonds nog een rondje gelopen over de nachtmarkt Patpong, maar dit stond me ook wel weer erg tegen.. Hier zie je ook de schrijnende kant van Thailand met al z'n sekstoerisme... Om de haverklap werd ik aangesproken over pingpongshows, sm-shows of kreeg ik brochures onder m'n neus met allemaal vrouwen (?!?!) erin met hun tarieven. Ik krijg kreeg hier enorm de negatieve kriebels van en vond het toen wel echt tijd om naar huis te gaan. Dit kwam dan ook goed uit, want 's nachts ging mijn vlucht weer richting Amsterdam..
En helaas aan alle leuke dingen komen een eind. Inmiddels ben ik alweer een paar daagjes thuis in het koude kikkerlandje. Pfff was wel even wennen 40 graden verschil! Ik heb m'n eerste werkdag alweer gehad, m'n leuke zomerjurkjes hangen weer gewassen in de kast, familie en vrienden heb ik al bezocht, ik heb alweer boerenkool op en heb zelfs m'n eerste tennisles alweer gehad... Maar wat kijk ik met veel plezier terug naar alle foto's die ik heb gemaakt en kan me dan weer helemaal inleven in dat moment. Eerlijk gezegd krijg ik gewoon bijna heimwee naar de vrijheid die ik had afgelopen weken... Dus ik ben alvast maar begonnen met het plannen van m'n volgende trip... Ideeën zijn welkom! Verder blijf ik het bijzonder vinden wat een leuke mensen je ontmoet tijdens het reizen en hoe makkelijk dat gaat. inmiddels heb ik vrienden all over the world!
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en het volgen van mijn verhaaltjes. Ik hoop dat ze niet al te saai zijn en dat jullie je ook goed konden inleven in alle leuke en mooie momenten die ik heb meegemaakt. En willen jullie ze zelfs beleven... Tja dan adviseer ik toch om een vliegticket te boeken :)
Veel liefs,
Inge

Reacties

Reacties

Michelle

Voor een hoop bestemmingen kunnen we weer advies opvragen bij jou :-). Om het gevoel nog een beetje vast te houden staan hier twee wereldgerechten op jou te wachten; wijntje erbij, verwarming aan en we kunnen net doen alsof we weer even op reis zijn:-)

Deb

Super ggaaf.. Bangkok klinkt wel erg interessant hoor!!! :) :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!