ingearoundtheworld.reismee.nl

The world loves Melbourne and so do I !

The world loves Melbourne and so do I !

Jeetje wat vliegt de tijd! Inmiddels zit ik namelijk alweer in Ubud (Bali) heerlijk in de ochtendzon tussen alle rijstvelden.. Spectaculair!
Maar eerst zal ik proberen mijn belevenissen van Melbourne op papier te zetten. Soms is dat echt zo lastig, want soms kan je niet beschrijven wat je hebt gezien en een foto zegt helaas ook niet alles. Dus eigenlijk zal iedereen die hetzelfde wilt ervaren als ik, gewoon 'even' dezelfde reis moeten maken :)
Mijn laatste update eindigde op Manly Beach. Dit was echt heerlijk! Rond 14u bedacht ik dat ik weer richting Sydney wilde met de ferry. Nou, ik was precies op tijd! Op dat moment kwam het het met bakken uit de hemel!! Eenmaal in Sydney zelf kon ik me omkleden in het hotel waar ik was verbleven en vanaf daar heb ik 's avonds de trein richting het vliegveld genomen, op naar Melbourne! Ik had inmiddels al redelijk wat in Australie gezien, maar was nog nooit in Melbourne geweest, dus was erg benieuwd. Deze stad en omgeving heeft mij echt geen minuut verveeld!
Na een korte vlucht en een taxiritje kwam ik aan in mn hotelletje. Keurig geregeld allemaal. Snel pakte ik wat spullen, want de volgende ochtend zou ik al vroeg opgehaald worden om op een 2-daagse excursie te gaan richting the great ocean road and the grampians national park.
'S ochtends werd ik opgehaald door tourguide Dave. Omdat ik een van de laatste was die instapte, mocht ik heerlijk voorin zitten. Dave kletste de oren van me hoofd, maar dit was ook wel enorm gezellig! Tijdens de eerste dag hebben we langs de great ocean road gereden. We hebben enorm mooie dingen gezien; Apollo Bay, The twelve apostles, Lochard gorge, rainforest, wilde koala's en kangeroes, the london bridge. Eigenlijk was het allemaal indrukwekkend! Helaas was het niet een tour uit de boekjes en ging er ook het een en ander mis... Zo hadden we vlak na vertrek al een lekke band waardoor we helaas 2u vertraging opliepen. Na groepsoverleg hebben we besloten om wel het volledige programma te doen en hierdoor zouden we dan 2u later bij de overnachtingslocatie aankomen. Na onze laatste stop waarschuwde Dave ons nog dat er veel wilde kangeroes leefden in het bos waar we reden en dat die soms opeens de weg konden oversteken... En helaas... Wij hebben dus ook een kangeroe aangereden... De wet van Murphy... Gelukkig hadden we echt een gezellig groep en hebben we er 's avonds onder het genot van een aantal biertjes enorm om kunnen lachen...
Na een kort nachtje zijn we door the Grampians National park gereden. Wat is dit mooi! Zoveel mooie uitkijk-punten. Tijdens het boeken van de tour had ik een foto op het internet gevonden van iemand die op diezelfde rots zat als ik (zie fotos). Dus mijn doel tijdens het bezoek aan the Grampians was dan ook om zo'n foto te krijgen. Toen ik deze foto aan Dave liet zien begon hij te lachen en zei dat dit niet mogelijk was, omdat dat stuk rots achter hekken staat en verboden is voor toeristen.. Hmm balen! Eenmaal aangekomen op de desbetreffende lookout, was het specifieke uitkijkpunt inderdaad achter een hekwerk.... Maar... Hier lieten Hugo ( nederlandse reisgenoot) en ik ons niet door afschrikken.... Vastberaden wachten wij onze kans af.. Toen Dave ons allemaal terugriep naar de bus, renden wij snel nog naar het laatste uitkijkpunt terug. Een voor een sprongen we over het hek en het resultaat zien jullie op de foto.... Superkik dat het ons uiteindelijk toch gelukt is om deze foto te nemen!
Aan het einde van de tour hebben we Dave de foto ook laten zien.. Hij kon er wel om lachen! 'Crazy Dutchies!!!' Na een lange dag vervolgden we uiteindelijk onze weg weer richting Melbourne. Op de terugweg lag iedereen heerlijk te pitten. Toch best vermoeiend zo'n toer.
Eenmaal aangekomen in Melbourne ben ik 's avonds met Jenny de stad in geweest. Jenny is een meisje uit Israel en was ook met mij op de toer. We hebben lekker een hapje gegeten en drankjes gedaan in verschillende barretjes. We zijn geindigd op een gave rooftop-bar, dat zie je overal in Melbourne. Barretjes op het dak van een gebouw met uiteraard een gaaf uitzicht over de hele stad.
De volgende dag was alweer mijn laatste dag in Melbourne, echt te jammer! Ik had nog niet veel van de stad gezien, maar wist al snel dat dit echt een gave stad is. De stad leeft, heeerlijk, overal terrasjes, aardige mensen, koffiebarretjes etc. Echt tof!
Op de laatste dag had ik 's middags met Lise afgesproken. Super toevallig woont zij al 3 jaar in Melbourne! Met Lise heb ik in Spanje gestudeerd. Deze middag was echt supergezellig! Lise en Alice (haar vriendin) hebben Jenny en mij van alles laten zien in de buitenwijken van Melbourne. We hebben heerlijk geluncht, geslenterd door de straat, ijs gegeten en we eindigden op de bekende rooftopbar 'naked for satan'. Dit schijnt heel populair te zijn onder the locals. Heel leuk om eens ergens te komen waar je niet zomaar als toerist komt.
'S avonds ben ik met Jenny naar de Victoria Night Market geweest. Dit is ook echt een happening. Je kunt hier over de hoofden lopen. Overal heb je eetkraampjes en kraampjes waar je souvenirs, kleding etc kan kopen. Die avond heb ik het niet te laat gemaakt. Ik was stiekem wel erg moe van de afgelopen dagen en zou de volgende dag weer doorvliegen naar een compleet nieuw avontuur en een nieuw continent: Bali!! Maar een ding weet ik zeker, Melbourne is zeker een stad waar ik nog een keertje terugwil!
In mijn volgende verhaal zal ik meer vertellen over mijn Bali-avonturen! Nu eerst ontbijten en dan waarschijnlijk de omgeving hier verkennen op een scootertje!
Sampai ketemu lagi!!

Reacties

Reacties

Michelle

He meid! Wat een belevenissen weer! Leuk om te lezen en Inge zou Inge niet zijn om toch zo'n foto voor elkaar te krijgen ;-) xx

Deb

Gezellig hoor allemaal!!! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!