ingearoundtheworld.reismee.nl

Happy New Year from a sparkling Sydney!

Happy New Year from a sparkling Sydney!

De laatste daagjes bij Deb heb ik enorm genoten! We zijn nog richting Eungella gereden en Pete heeft daar echt een enorme steak op! Dat was een één of andere challenge! Pffff Deb en ik hadden de steak gedeeld, maar wij kregen een halve geen eens op! Lekker was het wel!
En toen na drie daagjes tijd voor afscheid... Bleeh is altijd een rot moment! Maaar we leren ermee om te gaan en blijven tegen elkaar zeggen; " it's just a goodbye until we all see each other again!"
En toen op naar Sydney!! Totaal gemiste vluchten staat nu op twee :) helaas vertrok m'n vliegtuig vanuit Mackay iets te laat, waardoor ik m'n aansluiting op Brisbane miste... Gelukkig ging er een vliegtuig een uurtje later weer! In Sydney zou ik Eef en Steef weer zien! Ook kon ik bij hun blijven slapen! Zo lief! Eef en Steef hadden een motel geboekt iets buiten Sydney, dus toen ik aankwam op de AirPort had ik een taxi richting hen genomen... Nou ik was blij dat ik er uiteindelijk was! Wat een taxi-chauffeur!! Hij wist de locatie niet te vinden, toen ging hij de TomTom al rijdend instellen met als gevolg dat alle auto's om ons heen begonnen te toeteren omdat hij zo slingerde! Vervolgens werden we een politie-fuik in geleid omdat de politie volgensmij dacht dat hij gedronken had.. Maaarja nadat ik de chauffeur via de TomTom de weg heb gewezen kwam ik na een klein half uurtje bij Steef en Eef aan! Zo leuk om hen weer te zien! Leuk om ervaringen te delen en weer bij te kletsen!
Voor oud en nieuw hadden we tickets gekocht bij Luna park, dat is aan de overkant van de brug en dan heb je perfect uitzicht op de brug! Nou inderdaad!! Wat was het mooi! Echt bizar! Ik heb echt m'n ogen uitgekeken. Nog nooit zoveel en zo mooi vuurwerk gezien. Achteraf hoorden we dat er 1,7 miljoen mensen in Sydney rondliepen voor oud en nieuw! 'S ochtends om 11.00u zagen we al dat mensen goede plekken bezethielden om 's avonds een goed uitzicht te hebben. Ik was blij dat wij tickets hadden gekocht. Luna park is een attractiepark dus na 24.00u moesten we uiteraard ook een rondje maken in de achtbaan! Verder rondgelopen, drankje gedaan en er was leuke muziek! Toen ging om half 3 compleet ons lampje uit en zijn we weer met de trein richting het motel gegaan. Oud en nieuw is zeker de moeite waard om een keer mee te maken! Helaas misten we wel de oliebollen en ABBA met 'happy New year'. ;-)
Als ontbijt voor de volgende ochtend hadden we bedacht om eieren met spek te bakken! Erg goed idee, alleen de uitvoering was iets minder! Het pitje wilde niet echt heet worden en de bbq op het park ook niet, dus 1.5u later zaten we uiteindelijk heerlijk te smullen van ons ontbijtje en gelukkig smaakte het er niet minder om!
Op 1 januari hoor je natuurlijk een nieuwjaarsduik te maken, dus wij hebben ons volledig aan deze traditie gehouden! Helaas niet in Hoek van Holland, maar op het mooie Bondi Beach. Ze waren nog opnames aan het maken van Bondi Rescue, dus misschien lopen we nog wel als figurant door het beeld. Na een heerlijk middagje relaxen zijn we weer richting Sydney centrum gegaan en hebben we Indisch gegeten in een foodcourt. Dit Indische eten heb k ooit met m'n Muti ontdekt maar is zo lekker en goed betaalbaar! Eef en Steef vonden inderdaad dat ik geen woord gelogen had! Jammieeeee honey chicken and spicy eggplant.
De volgende ochtend moesten we alweer uitschenken en zouden Eef en Steef 's avonds doorvliegen richting Melbourne. Ik had voor nog een nachtje een hotel geboekt in het centrum van Sydney. Na het uitchecken zijn we lekker bij de Darling Harbour gaan ontbijten. Ik heb daarna nog een rondje gelopen bij Darling Harbour, paddy's market en toen op m'n gemakje richting het hotel. 'S middags hebben we nog genoten in het park bij het Opera House en toen was het voor mij tijd om richting de Harbour Bridge te gaan. De Harbour Bridge kan je namelijk beklimmen onder begeleiding. Wat was dit gaaf!!! Echt het kost wel even wat, maar het uitzicht is echt super! Pete en Deb hadden al gezegd dat ik de Tour bij Sunset moest boeken en inderdaad ze hadden gelijk. Omhoog ga je dan nog in het licht en naar benen in het donker met al die lichtjes! Dat was echt een top-ervaring!
Bizar ook wat een voorbereiding je hebt om de brug op te mogen; speciale pakken, geen sieraden, alcoholtest, metaaldetector, koptelefoon en je krijgt zelfs een parachute mee! Verder zit je de hele rit vast aan de brug.
En nu.... Nu zit ik heerlijk op Manly Beach... Het is bewolkt, maar wel heerlijk weer! Totaal niet koud. Vanavond vlieg ik door naar Melbourne. Ik ben erg benieuwd wat ik hier kan verwachten! Wel erg leuk is dat ik Lize hier waarschijnlijk zal zien! Met haar heb ik in Spanje gestudeerd en zij woont nu tijdelijk in Melbourne!
Nou ik ga nog even genieten van m'n laatste dagje Sydney!
I wish you all a happy and healthy new year!!!
Seeee yaaa! Liefs!!!

Reacties

Reacties

Gonneke

Superleuk om mee te genieten!!!

Angelique

Happy Newyear! En wat een start van 2016! Heerlijk meereizen zo... lucky bastard!! :-) x

Bram & Gerda

We genieten van je verhalen en de foto's!
Wel heel bijzonder wat je allemaal meemaakt.
Dikke kus van ons en veel plezier verder.

Deb

Gelukkig nieuw jaar lieffie. Love you xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!