ingearoundtheworld.reismee.nl

Let's have some Family-time

Let's have some Family-time!!

Helaas ging de reis naar Australie niet zoals ik had gehoopt.. Mijn vlucht van LA naar Brisbane had vertraging, waardoor ik mijn aansluiting miste op Brisbane.... Maaarja... Gelukkig kon ik via Quantas al snel op de eerstvolgende vlucht geboekt worden, met een overstap op Rockhampton.. Maar oké :) En zo arriveerde ik na 5 vluchten, ruim 35 uur reizen en drie uur later dan gepland op Mackay AirPort. Wel grappig die laatste vluchtjes waren met zo'n klein propellervloegtuigje. Ik denk dat hier maximaal 50 man in kon... Zelfs hier kregen we wat te drinken!
Joehoeee daar stond Deb met Elsie en de kleine Jack!!! Zo goed om ze weer te zien!!!! Elsie herkende me nog en kwam gelijk om me afgerend :)) en wat is de kleine Jack een knapperd en m'n zusje een stoere moeder!! Na een goede knuffelpartij zijn we gelijk doorgereden naar de nieuwe heropende shop Zambrero. Ik was inmiddels compleet het tijdsbesef kwijt, maar wist wel dat ik enorme trek had en waar kan ik die trek dan beter stillen dan in Zambrero. Heerlijk zeg zo'n burrito!!! En wat kan die Elsie ook smullen zeg! Pete was aan het werk en zijn zus Linda ook, dus die kon ik gelijk gedrag zeggen :)
Het weekend dat volgde hebben we vooral veel gerelaxed, lekker gegeten, gezwommen, gelachen, bijgekletst etc. Maandag en dinsdag zijn Deb, de kids en ik naar Airlie Beach gereden. Even lekker er tussenuit! We hadden een leuk cabin gehuurd en we hebben heerlijk gezwommen en gespeeld. Deb en ik hebben ook goed geshopt :))
Toen we weer terugkwamen in Mackay konden de voorbereidingen voor kerst beginnen! Kerst in Australië is een erg grote happening en iedereen leeft hier naar uit. Er wordt groot uitgepakt met kadootjes en de traditie is ook om alle grote kado's al in elkaar te zetten zodat er op kerstochtend gelijk mee gespeeld kan worden. Deb, Pete en ik zijn kerstavond dus ook flink in de weer geweest met het in elkaar zetten van een keukentje, opblazen van een zwembadje en een glijbaan, leggen van treinrails, monteren van een fietsje, opzetten van een tent etc. Want oooo wat zijn de kids verwend. Enorm leuk om dat gezichtje van Elsie te zien op kerstochtend... Ze wist niet waar ze moest kijken! Verder wordt hier met kerst geluncht met z'n allen ipv gedineerd. Linda ( Petes zus) kwam met haar gezin! Dit was erg gezellig en vooral heel lekker! Best bijzonder kerst zo in 35 graden.... De kerstman wist zelfs dat hij mijn kadootjes in Mackay mocht brengen... Want ik ben ook goed verwend!
Een tweede kerstdag kennen de Australiërs niet, maar wel Boxing day. Op die dag gaan ze allemaal massaal naar de shoppingcentra voor alle sales. Deb en Pete moesten beiden werken, dus ik heb op de kids gepast. Na een uitgebreide instructie van een erg lieve moeder is de dag omgevlogen! Voor ik het wist waren Deb en Pete alweer thuis. Wat zijn Elsie en Jack toch leuke kids!!! Ik zou ze zo mee naar huis nemen!
Deb vindt het leuk om toch wat van de Nederlandse tradities in Australië te bewaren, zo heeft ze vorig jaar een gourmetstel meegenomen vanuit Nederland. Pete was erg excited!!! Maar met de kleine stukjes vlees, lekker salades, het zelfgemaakte brood en de zelfgemaakte pindasaus was het een zeer groot succes!! Pete was al aan het bedenken wie ze konden uitnodigen om een keer te komen gourmetten...
Ooooo wat gaat de tijd toch snel... Ik ben al bijna 3 weken onderweg en woensdag vlieg ik alweer door naar Sydney!!! Maaaar voorlopig nog even drie daagjes genieten van deze Australische kanjers!!!
Seeee yaaaaaa!!!

Reacties

Reacties

Anous

Wauw klinkt allemaal echt super! Heerlijk om de kindjes en deb weer om je heen te hebben zo.
Geniet nog even de laatste daagjes! Hopelijk zit de volgende vlucht wel mee ;)

????

Richard en Hanny

Leuk verhaal weer Inge! En schattige foto's.
Geniet er nog even van...de tijd vliegt ;-) xxx

Michelle

Wat heerlijk dat je lekker kon genieten van je zusje, de kids en Pete om je heen. Leuk dat je bij hun kerst hebt kunnen vieren!! Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!