ingearoundtheworld.reismee.nl

My Florida, Sunshine state

My Florida, Sunshine State ( dit staat geschreven op alle kentekenplaten) Erg grappig, ik had een auto uit Quebec... Er is me vaak gevraagd of ik een Canadese was.

Op dit moment zit ik alweer op Los Angeles AirPort te wachten om te mogen inchecken voor de vlucht richting Aussie. De tijd is gevlogen en ik heb afgelopen dagen enorm veel gezien en gedaan. Ik heb gewoon bijna 1200 km gereden!
Zondag ben ik met m'n huurautootje eerst helemaal richting Key West gereden. Dit was aan het begin echt wel even wennen! Het drukke verkeer, de regels, de chaos, een automaat-auto etc.. Maar zodra ik eenmaal de stad uit was ging het eigenlijk vanzelf. De rit naar Key West was prachtig! Wat een uitzicht heb je dan... Ik had een erg leuk hotelletje geboekt, vlakbij Duval Street. (Thanks voor de tip Corine!). Wat is Key West een gezellig stadje! Zo gemoedelijk en leuk! Ik verbleef vlakbij het zuidelijkste puntje, dit ligt maar 90 Miles vanaf Cuba. Uiteraard moest dit vastgelegd worden. Verder heb ik een wandeling gemaakt over de Duval Street, cocktails gedronken aan de pier, heerlijk gegeten bij een Cubaans restaurant en geslenterd over Mallory Square en toen was m'n avond om.... In het restaurant heb ik twee hele leuke mensen ontmoet; Dineke en Bruce. Ze kwamen naast me zitten en aan mijn Engelse accent had Dineke vrij snel door dat ik Nederlands was. Dineke woont zelf al ruim 20 jaar in Florida. We hebben een tijd lang gekletst en ze hebben me zelfs een slaapplek aangeboden voor mijn volgende bezoek aan Florida!
De volgende dag wilde ik eigenlijk richting de Everglades rijden, maar helaas regende het en ben k doorgereden richting Fort Myers. Onderweg ben ik nog gestopt bij een enorm grote stopping mall, maar hier hing alleen maar winterkleding... Dus ik kon me niet echt uitleven. Dit was een behoorlijk lange tocht, maar ik heb me geen moment verveeld. De natuur is hier prachtig en tijdens het rijden kijk je je ogen uit. Erg handig een auto met Cruise control ;-). Vanuit Fort Myers heb ik Sanibel Island en Captiva Island bezocht en gegeten bij The Balloon Room. Hier had ik een tip over gekregen. De Balloon room ziet er totaal niet uit als een restaurant, meer als een kinderopvang ofzo. Het heeft allemaal kleuren en het personeel loopt erbij alsof ze van de scouting zijn. Verder staar het binnen helemaal vol met prullaria, echt overal waar je kijkt! Maar wat heb ik hier lekker gegeten! Een aanrader dus.
Gelukkig was het dinsdag wel droog en ben ik via Fort Myers Beach richting Naples gereden. Woooowie, wat een huizen heb ik onderweg gezien! Echt niet normaal! Als ik oooooit heel veel geld heb, weet ik waar ik een tweede huis ga kopen :)
In Naples heb ik gelopen over de pier en gereden door het centrum, helaas had ik hier niet veel meer tijd over... Hierna doorgereden richting Everglades, waar ik een Airboat Tour heb gedaan. Ik had van tevoren niets geboekt, maar had geluk en kon gelijk de boot op. De tocht was een mooie toer door de Mangroves. De boat gaat vooruit door een enorme propeller achterop op de boot, dit maakt enorm veel herrie. Onderweg hebben we veel krokodillen gezien.. Echt van heeeeeel dichtbij! Bijzonder indrukwekkend. Verder nog hele mooie vogels, maar iedere keer als ik die op de foto wilde zetten, vlogen ze weg... Na de toer mochten we nog een klein krokodilletje vasthouden en kregen we een rondleiding dor een croc farm. En toen was het tijd om weer terug naar Miami te rijden, Miami beach om precies te zijn. Het was een pittig ritje om hier te komen.. Wat een verkeer! Maar ik ben ook hier weer zonder kleerscheuren gekomen. Het hotel had een valet parking service... Hier heb ik uiteraard gebruik van gemaakt! Wel chique om je ford fiesta tussen de Ferrari's, mazzerati's en mustangs te laten parkeren :)
Hup snel bikini aan en k heb die dag nog de laatste zonuurtjes meegepakt op het strand van Miami Beach! Na het strand een aantal gratis ( ja gratis drankjes tussen 17-18) gehad aan de bar van het botel en hierna gewandeld naar Espanola Way, hier gebeurt het 's avonds allemaal! Superleuk om overheen te wandelen en om gezien te hebben, maar ik heb het niet laat gemaakt....
Vanochtend was ik erg vroeg wakker. Ik heb op mn gemakje ontbeten, mijn auto weer besteld, koffer gepakt en na het tanken richting de AirPort gereden.
Ik heb enorm genoten van m'n verblijf in Florida! Wat een bijzondere staat. Ik kom hier zeker nog een keer terug!!!
Hieronder nog een aantal dingen die me zijn opgevallen;
- (bijna) alle Amerikanen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Ze begroeten je vaak met 'hey how are you' of bedanken je met 'thanks my love, dear, sugar, honey etc...' Maar hier wen je snel aan.
- er rijden hier nog van die echte ouderwetse politieauto's met 'sheriff' erop! Echt zo van de Amerikaanse films.
- het verkeer gaat hier anders dan in Nederland. Op de snelweg is de rechterbaan bijna altijd gelijk de afrit. Verder geven ze afritten erg ruim van tevoren aan, dit kan soms verwarrend zijn. Stoplichten hangen aan de overkant van een kruispunt en rechtsaf op een kruispunt mag eigenlijk altijd op eigen risico. Zelfs vrachtwagens rijden hier bijna 120km per uur!
- de benzine is echt supergoedkoop! 2 dollar voor een gallon benzine. Volgensmij is een gallon bijna 4 liter!
- de Latijns-Amerikaanse invloeden zijn overal te zien en te horen in Florida. Ik heb mijn Spaans weer goed kunnen oefenen!
- bijna alle wegen zijn tolwegen, maar dit je hebt geen tolpoorten. De kentekens worden gescand en zo wordt de tol afgerekend.
Inmiddels ben ik alweer een behoorlijk tijdje onderweg en ik hoop dat ik zo kan inchecken!
Ik kan niet wachten om weer met m'n zusje, nichtje en neefje te knuffelen !!! En Pete of course ;-)
To Be continued.....!

Reacties

Reacties

Anous

Wauw Ing wat klinkt het allemaal super gaaf die verhalen! Heel veel plezier bij deb en lekker bij slapen in het vliegtuig zo!
Xxx

Hanny

Leuk om je belevenissen te lezen Inge! Goede reis en veel plezier in Australië. Geef ze daar ook maar een dikke knuffel van ons xxx

Michelle

Wow wat klinkt dat gaaf! Heb jij het kleine krokodilletje ook vast gehouden? Nu op naar je zusje en family! Dikke knuffel en goede reis

Mirese

Jeetje inge!! Weer wat beleeft zeg. Bijna ben je bij je zus! Doe ze de groetjes xx

Corine

Hoi American Girl,

Leuk om te lezen dat je net als wij gek bent van Florida, hoog 90210 gehalte he! Wat heb je veel gezien trouwens.
Sanibel is ook te gek he? We herkennen veel in je verhaal, heerlijk.
Veel plezier met de familie en iedereen groetjes en dikke kus van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!