ingearoundtheworld.reismee.nl

Dushi Curacao

Bon dia! Kon ta bai?

Zo hier ben ik weer! Ik heb al wel wat foto's erop gezet en ik zal nu in het kort vertellen wat ik allemaal heb beleefd de afgelopen dagen. Met de nadruk 'in het kort' , want anders ben ik uren aan het schrijven en jullie uren aan het lezen...

Mijn laatste verhaal eindigde met een heerlijke duik in de zee! Dat was echt een superdagje. Heerlijk gerelaxed en 's avonds een hele mooie zondagsondergang gezien. Dit is ook op de foto's te zien. Na de mooie zonsondergang zijn we bij een heel leuk restaurantje wezen eten; op=op. De menukaart bestaat hier uit een krijtbord met gerechten en de hoeveelheid staat ervoor geschreven. Na elke bestelling werken ze dit bij en het kan dus zijn dat een gerecht op is. Hilarisch toch! Wat was dit lekker eten!!! Na het eten nog een drankje gedaan aan het strand en daarna lekker m'n bedje in.

De volgende ochtend werd ik al vroeg door Michelle opgehaald. Superleuk om haar weer te zien!!! We hebben heerlijk aan het strand ontbeten en hebben toen lekker rondgestruind in Willemstad. Michelle loopt hier inmiddels rond alsof ze er al jaren woont ;-) dus ze kon mij van alles vertellen en laten zien. Uiteraard moest d'r een foto gemaakt worden op de pontjesbrug en met het Dushi-logo :) Na de Willemstad-toer zijn we richtING de Joris baai gereden. Hier hebben we een tijdje naar kitesurfers gekeken. Bizar hoe hoog zij boven het water uitkomen! Marcel en Michelle wonen vlakbij de Joris baai, dus daar hebben we 's middags nog heerlijk gerelaxed bij het zwembad. Het is tenslotte vakantie en hoort een duik nemen bij :)) Toen Marcel klaar was met werken hebben we hem opgehaald en zijn we lekker een hapje wezen eten in Willemstad bij het waterfort (dacht ik). Na het eten hebben we net als alle curacaoenaars een lichtjes-toer gemaakt. Ook op Curacao in 30 graden vieren ze kerst en versieren ze alles. Man man wat maken ze hier veel werk van! Je kijkt je ogen uit. Foto's kon ik hier niet echt van maken. Maar dit filmpje zegt alles.

https://www.facebook.com/803309036405913/videos/932068986863250/

Van de hele dag ik de buitenlucht wordt je best snel moe, dus Marcel en Michelle hebben mij hierna weer afgezet bij het appartement.

De volgende dag had ik geen afspraken staan, ook wel eens lekker! 'S ochtends heb ik heerlijk ontbeten bij Zanzibar en de duikschool had voor 's middags nog een gaatje vrij. Dus ik ben smiddags wezen duiken. Ik heb dit 1x eerder gedaan, maar wat blijft het mooi! Ik dook samen met nog twee meiden. Zij hebben foto's gemaakt, dus die komen nog. 'S avonds had ik met Liel en Djuri afgesproken om vis te eten bij het strand. Leuk om DjurI ook eindelijk ontmoet te hebben! Heerlijke red snapper gegeten. En nee dit is geen visfilet.. Gewoon de hele vis met alles erop en eraan op je bord. Deze vis is een specialiteit hier! Na het eten hebben we nog een ijsje gegeten in het Riffort. Hief was livemuziek en opeens begon er een flashmob van een kerstkoor denk ik ofzo. Was wel grappig! Er startte 1 persoon met zingen en dit werden er steeds meer totdat er ongeveer 100 man een kerstlied aan het zingen waren. tis weer eens wat anders! Na het ijsje hebben Djuri en Liel me weer afgezet bij m'n appartement. Zaterdag is Liel vrij, dus ze zou mij de volgende 's ochtends weer op komen pikken voor een Tour de Lielie.

Zo gezegd zo gedaan! De volgende dag gingen we al vroeg op pad! Van Monique mijn duikinstructrice had ik begrepen dat de zangers van Racoon op het eiland waren. Zij zou hen namelijk meenemen op een proefdruk de volgende ochtend bij tugboat. Dat vonden wij wel interessant, dus wij gingen daar ook een ochtendduik nemen... Helaas geen zangers van Racoon gezien.. hierna zijn we richting het Westpunt, de grote en kleine knip en playa lagun, gereden en hebben we Sheta Boka bezocht. Verder enorm veel gelachen,goed bijgekletst, savonds drankjes gedaan bij de Zanzibar, gedanst, pizza gegeten en dit hele avontuur afgesloten met een logeerpartijtje! Liel zou mij 's ochtends vroeg naar Hato AirPort brengen... Dus het leek ons makkelijk om te blijven logeren en het was natuurlijk nog gezellig ook:))

Inmiddels ben ik heerlijk aan het cruisen door Florida en heb al 814 km asfalt achter me gelaten... wat is Florida mooi!! Maar daar zal ik de volgende keer over schrijven!

Ayoooo! Xxxx

Reacties

Reacties

Corine

Leuk te lezen Inge, hoop dat je geniet van Florida en het eilandgevoel op Key West.

Gonneke

Leuk leuk leuk!!!!
Nog even genieten daar en dan op naar de Quinnies!!

Michelle

Leuk om te lezen en nog bedankt voor ons heerlijke dagje :-) xx

Angelique

Jemig, wat een heerlijke reis... lucky bastard!! Haha! Prachtige foto's ook!! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!